Naschoolse activiteiten

Dit schooljaar start SBO Universum met een naschools activiteitenprogramma.

Leerlingen die meer willen leren op het gebied van voeding en koken, sport en bewegen, dans, theater, techniek en kunst kunnen zich aanmelden voor een extra lesactiviteit na schooltijd.

Deze activiteiten zijn gratis te volgen. Wel moet u uw kind(eren) vooraf opgeven.

Alle activiteiten vinden plaats op Universum zelf.

• U kunt uw kind opgeven voor 1 activiteit per blok. Een blok duurt 6 weken.
  • Via het aanmeldformulier geeft u de eerste en tweede keuze van uw kind op.
  • Indien uw kind in blok 1 niet op bij de eerste keuze terecht gekomen is, zullen we proberen om dit wel voor blok 2 te regelen.
  • Als er ruimte is in de groep mogen leerlingen meerdere blokken bij dezelfde activiteit blijven. Zo leert uw kind nog meer en blijft het niet alleen bij kennismaken!

Twee weken voor de start van een blok opent de inschrijving. U krijgt hierover een bericht via Social Schools.

Let op! Aanmelding betekent niet dat uw kind automatisch geplaatst is. In de week voor de start ontvangt uw kind een plaatsingsbewijs met alle informatie die nodig is voor de start van de lesactiviteit.

Is uw kind niet op keuze 1 geplaatst, niet getreurd: bij het volgende blok wellicht wel!

We starten met één activiteit per leerling. Mocht later blijken dat een tweede activiteit wenselijk/ mogelijk is dan nemen wij contact met u op.

Bekijk welke activiteiten er voor de groep van uw kind zijn:

Blokken

Het programma is over het jaar verdeeld in 5 blokken van 6 weken:

BLOK 1      3de schoolweek tot de herfstvakantie (week 38 tot 43)

BLOK 2      Na de herfstvakantie tot de kerst (week 45 tot 50)

BLOK 3      Na de kerstvakantie tot de voorjaarsvakantie (week 2 tot 7)

BLOK 4      3de week na de voorjaarsvakantie tot aan de meivakantieweek (week 11 tot 16)

BLOK 5      Na de meivakantie tot 6 weken daarna (week 19 tot 25)